Selamat datang ke pariparipeliks punya belog! ;)

Too wordless?

Assalamualaikum

Dah masuk hari ke enam puasa, alhamdulillah aku dan orang kesayangan masih diberi peluang untuk menjalani ibadah dalam bulan ramadhan ni. Ehem, kalian apa khabar? Sihat? Ya akhir-akhir ni aku semakin kurang semangat untuk menaip di blog sendiri sebab kekurangan mood dan takada idea. (blergh) *ayat biasa dak dak bloggers. Hihi~

Korang berbuka lauk pauk sedap ke tak? Beli ke tolong mak masak dekat dapur tu? Untuk perempuan, bagus la ya boleh jadi isteri sholehah untuk para suami kelak. Bagi lelaki pula jangan ingat anda lelaki harus goyang perut sambil menonton tv ya, bantulah sikit-sikit mak di dapur beli barang yang tak cukup ke apa. Lebih afdhal dan dapat pahala. Ye dak?

Akhir ni aku layan cerita korea dekat tonton sebab bosan dia sampai boleh terfikir bab makanan bila siang. Mana tak bosan suri rumah kan, harap kalian semua memahami bila aku kekurangan idea untuk berkata-kata dalam blog ni. Dan harap juga kalian menyokong segala perilaku aku di sini (eceh!) Layan korea je sebab aku suka loghat dia bila bercakap, bukan soal mereka hensem atau comel. Itu semua dusta dan sandiwara dunia. Sana kan banyak retis buat pembedahan plastik jadi aku tak over sangat suka. Cuma yang betul-betul lelaki macho je lah ngam bila sebut pasai korea ni. Huhu =_='


sumber;google

FLOWER BOY NEXT DOOR mak yang kenalkan mereka pada aku. Sebab mak kata Go Dok-mi tu macam aku. Apa lah pelik sangat samakan aku dengan dia? Mak kata aku susah nak keluar rumah pergi kedai beli makanan, susah nak keluar rumah pergi gerai tepi jalan beli kuih, suka terperuk layan komputer saja. Oh itu kemungkinan besar ya kalian. Yang penting aku tak suka rambut Que Geum lepas dia balik dari Sepanyol. Comot dan buruk gila -.- It' has a good ending sebab akhirnya Oh Jae Won jumpa perempuan yang sama macam Go Dok-mi. Yey! Jadi tak adalah sad ending and lifeless sangat hidup dia. At least kan (hehe) Sekarang aku dalam misi tonton cerita I NEED ROMANCE 2 sebab Yoon Seok-hyun hensem bak ang! 


Jaga diri, iman, akal dan orang sekeliling 
agar dipermudahkan urusan kalian untuk jalani ibadah kali ini ya.
Khol? Basha! ;)

Bila kau buat sesuatu, ramai orang pertikaikan kerana mereka bosan lihat kau buat perkara yang sama. Dan berulang.

xoxo,
pariparipeliks

18 comments:

Irrayyan said...

Akak kadang tgk gak flower boy next door. Dah habis eh?
Bw :)
Salam singgah dari irra
http://www.irrayyan.com
Irra follow blog ni
Selamat berpuasa ^^

adila alauddin said...

selamat berpuasa~
tolong jugak mak kat dapur~ almaklum lah.. kita je yang kat rumah ni...

Cik Nadyya said...

amboii layan korea. akak ikot mood layan korea. tuu pon layan movie yang sama je (secret garden) pada akak citee tuu sweet gilaaa. perempuan agak kasar skit macam akak. kihkih. perasan pulek.

hah! bagus tolong mak. jadi cheff terus lagi bagus. nanti da kawen tapayah call mama "mama nak resepi ikan kari plessss?" hahahah peace ^^

~Cousin Forever~ said...

Selamat berpuasa!~
Terima kasih sudi singgah, followback #33 ^_^

Anis Ifham said...

Tak minat lah nak layan apa-apa yang berkaitan dengan Korea :3

Mazni Munawar said...

yg ni cerita lama kan? pelakon perempuan dia comel <3

Lee Wa Wan said...

dokmi seyes sangat comel :D hihihi

Liyana Arshad said...

drama ni best! ^~^ habis stpm hujung tahun ni nanti nak sambung tgk kdrama banyak banyak lol

paripari kecil said...

oyeh sudahh kak. syok gilaaa~
sudah follow tauu :)
salam ramadhan juga

paripari kecil said...

aduhhh sama la nasib kita ni~ haha
salam tujuh ramadhan :)

paripari kecil said...

secret garden pun sy tak nengok lagi kak. haa satgi sy ushaa! ;)

alaaaaaaaaaaa, haha dah pandai laaa~ :D

paripari kecil said...

selamat berpuasa ;)
sama-sama

paripari kecil said...

haha takapa lain orang lain citarasanya kann :)

paripari kecil said...

ha'a kot kak saya baru nak layan cerita sebegini rupa -.-'
hehe maaf~ yepyep comel sangat:)

paripari kecil said...

semua retis korea comel tahu dak wan? hehe

paripari kecil said...

haha sabar ye tunggu hujung tahun ok kak :D

white lily said...

hainnnn diri beta ini tak seberapa boleh nak layan cete korea. kalau dah layan.. tak bangun ke mana dah.. hahaha. dah mcm satu penyakit. eh eh.. selamat menunaikan puasa kak.. tinggal lagi 3 minggu. hihihi

paripari kecil said...

ya tuhan, kompom payah nak mandi kalau dah ngadap korea ni. wushhhh!
hehe, mekasih naalisa! muah!

Full Editing by Nadyya Shafiqa. ©Copyright Reserved Pariparipeliks.